فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها

فیلمنامه‌ات را در وقت‌های استراحت 10 دقیقه‌ای بنویس

The Coffee Break Screenwriter: Writing Your Script Ten Minutes at a Time

پیلار آلاساندرا

مترجم

نریمان افشاری

تعداد صفحات: 332
شابک: 7-11-6863-622-978
سال چاپ: 1400
نوبت چاپ: 2
قطع: رقعی
جلد: شومیز
قیمت: 92000 تومان
دریافت نمونه

|       مهم‌ترین ویژگی این کتاب شیوۀ آموزش آن است که از یک کتاب آموزشی صرف فراتر می‌رود و کیفیتی کارگاه‌گونه پیدا می‌کند. زمان‌بندی درست برای پاسخ‌دادن به سوال‌های احتمالی، طرح درست و دقیق تمرین‌هایی برای جاافتادن موضوع مورد بحث و لحن روان و صمیمی نویسنده در طرح مطالب چنان است که خواننده در تمام طول کتاب می‌تواندحضور نویسنده را همچون استادی که در کارگاه نویسندگی حاضر است در کنار خود احساس کند.

|      فیلمنامه‌نویسی برای پُرمشغله‌ها کتابی است بسیار کاربردی که فارغ از نظریه‌پردازی‌ها و کلی‌گویی‌ها معمول در مورد ماهیت فیلمنامه و عناصر آن صرفا به چیزهایی می‌پردازد که می‌توانند در روایت یک داستان بصری با ساختاری منسجم مفید باشند.

|      خواننده، چه نویسنده‌ای حرفه‌ای باشد، چه کسی که تابه‌حال هیچ تجربه‌ای در این حیطه ندارد می‌تواند با پاسخ‌دادن به پرسش‌های نویسنده و دنبال کردن شیوۀ او در این کتاب در نهایت یک فیلمنامۀ کامل بنویسد. هرچه پاسخ‌ها دقیق‌تر و با موضوع مرتبط‌تر باشند فیلمنامۀ نهایی منسجم‌تر خواهد شد. به‌این معنا کتاب حاضر صرفا کتاب آموزش فیلمنامه نویسی نیست بلکه نوعی کتاب راهنماست برای فیلمنامه‌نویسان تازه‌کار و نیز حرفه‌ای که برای نوشتن هر پروژه می‌توانند دستورالعمل‌های آن را دنبال کنند و به فیلمنامه‌ای منسجم دست یابند.


اخبار و مقالات مرتبط با این کتاب:
برای نوشتن فیلمنامه همه وقت دارند!