تک‌گویی‌های معاصر برای مردان

The Methuen Book of Contemporary Monologues for Men

کریس سالت

مترجم

محسن کاس‌نژاد

تعداد صفحات: 186
شابک: 4-001-313-622-978
سال چاپ: 1402
نوبت چاپ: 1
قطع: رقعی
جلد: شومیز
قیمت: 132000 تومان
دریافت نمونه

|      تمام جزئیات را دربارۀ شخصیتتان و مسیری که پیش رو دارید پیدا کنید. به دستورهای صحنۀ نویسنده خوب دقت کنید. آنها سرنخ‌های ارزنده‌ای در اختیارتان می‌گذارند. دیگران دربارۀ آن نقش چه نظری دارند؟ چه اتفاق‌هایی برایش افتاده است؟ انگیزه‌اش چیست؟ خواسته‌اش چیست؟ اهل کجاست؟ حالا کجاست؟ در کلیسا؟ پارک؟ دفتر کار؟ سلول زندان؟ با چه کسی حرف می‌زند؟ چه رابطه‌ای با یکدیگر دارند؟ سبک کار چیست؟ مربوط به چه دوره‌ای است؟ آن شخصیت چه‌کاره است؟ چه لباسی پوشیده است؟ کت‌وشلوار؟ نیم‌تنه و شلوار تنگ به سبک قرن هفدهم؟ کفش ورزشی؟ تمام جزئیات اهمیت خودشان را دارند. سخت‌گیری رمز موفقیت شماست.

(از پیشگفتار کتاب)

|      این مجموعه گزیده‌ای است از تک‌گویی‌هایی برگرفته از نمایشنامه‌های شاخص معاصر، از جمله آثاری از سم شپرد، دیوید ممت، پتر هانتکه و اریک-امانوئل اشمیت که تنوع سبکی و لحنی‌شان برای دانشجویان و البته بازیگران آماتور و حرفه‌ای چالشی دراماتیک می‌آفریند. شرح‌های روشنگرانۀ سالت، گردآورنده و ویراستار کتاب، دربارۀ هر تک‌گویی و بافت و ویژگی‌های نمایشنامه‌ای که از آن برگرفته شده درکی کامل‌تر از قطعه به دست می‌دهد.

|      کریس‌ سالت نمایشنامه‌نویس، شاعر، کارگردان تئاتر و مدرس کارگاه‌های بازیگری در مرکز بازیگری لندن است. قطعه‌های برگزیدۀ او در یک کتاب مهارت و قوۀ خیال هنرجویان رشتۀ نمایش را درگیر می‌سازد و منبعی ارزشمند برای آزمون‌ها، مسابقات، کلاس‌ها و کارگاه‌های بازیگری فراهم می‌آورد.


اخبار و مقالات مرتبط با این کتاب: