هاروی

Harvey

مری چیس

مترجم

ثنا ولدخانی

تعداد صفحات: 148
شابک: 5-56-5193-600-978
سال چاپ: 1392
نوبت چاپ: 2
قطع: رقعی
جلد: شومیز
قیمت: 7500 تومان
دریافت نمونه

|           نمایشنامهی هاروی به این دلیل نوشته شد که خنده را به آمریکای غمزدهی پس از جنگ برگرداند؛ نمایشنامهای که در سال 1944 در برادوی روی صحنه رفت و 1775 بار اجرا شد؛ همچنین در سال 1950 فیلم موفقِ یونیورسال پیکچرز با بازی جیمی استوارت از روی آن ساخته شد.

|           مری چیس نمایشنامهنویس ایرلندی تبارِ آمریکایی در سال 1907 در دنور کلرادو به دنیا آمد. او در پانزدهسالگی از دبیرستان فارغالتحصیل شد و همزمان در دو دانشگاه دنور و کلرادو به تحصیل پرداخت. علاوه بر نمایشنامه، وی داستان کوتاه، کتاب کودک و مقالههای متعددی نیز نوشته است و افسانههای جنّ و پریانِ ایرلندی نیز در آثارش به چشم میخورد. فلسفهی زندگی از دید او همان چیزیست که الوود در نمایشنامهی هاروی میگوید: «مادرم همیشه به من میگفت الوود، در این دنیا یا باید خیلی باهوش باشی، یا خیلی خوشمشروب. من سالها باهوش بودم، پیشنهاد میکنم خوشمشروب باشید».

|           مجموعه نمایشنامههای بیدگل، مجموعه‌‌ای منحصربه فرد از نمایشنامه‌‌هایی است که تا به حال به فارسی ترجمه نشده‌‌اند و یا ترجمۀ مجددی از نمایشنامه‌‌هایی خواهد بود که از هر جهت لزوم ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها حس می‌گردد.


اخبار و مقالات مرتبط با این کتاب: